Philips SHB5900BK/00

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips SHB5900BK/00 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sons 28-02-2017

Prima bluetooth koptelefoon

Geschreven voor: Philips SHB5900BK/00

Deze Philips SHB5900BK/00-earphones zijn een zeer goede set voor elke muziekliefhebber. Ze bieden een mooi geluid en een degelijk gebruiksgemak voor een goede prijs.
Ook een zeer goede geluidsisolatie: lawaai van buitenaf wordt erg goed tegengehouden, maar een beetje windgeruis hoor je wel. Zoals alle in-ear oortjes hoor je ook de geluiden van je bottenstelsel.
Over 't algemeen goede geluidskwaliteit. Het geluid is vol en helder, de bassen warm rijk en duidelijk maar niet overweldigend. Het midden heeft een mooi timbre van stem of instrumenten Het hoog is mooi en niet scherp. Kortom, een goede geluidsbalans met een prachtige ruimtelijke weergave voor een in-ear. Microfoon nog niet getest
Playback control, met volume control. Het bereik is ongeveer 8 meter in huis.
De in-ears dragen redelijk prettig. Omdat je ze stevig en diep moet inbrengen voel ik de rand van de behuizing wel waar het zachte deel van de oordopjes aan vast zitten . Ik gebruik de standaard dopjes, maar er zitten nog grotere en kleinere dopje bij, zodat hij ook bij smallere of bredere gehoorgang goed passend te maken is. Als ik de in-ears goed heb ingebracht blijven ze redelijk tot goed zitten, af en toe moet je nog wat nadrukken. Ik weet niet of je er mee kan joggen.
Door de platte kabel heb ik veel minder last van kluwen in de kabel dan met mijn oude in-ear.
De verbinding is redelijk makkelijk te maken via bluetooth en of NFC, maar het is wel even uitzoeken wat voor jouw telefoon of tablet de beste manier is.
Wat mij ook opvalt is dat er een klein schakel klikje is bij het overschakelen tussen muzieknummers of andere weergaven is. Ik weet niet of dit iets is van de in-ears of van bluetooth. Het voelt allemaal degelijk aan, maar hoe lang het meegaat nog geen idee.
Hoelang de batterij goed blijft nog geen idee. Ik neem aan dat als de batterij niet meer werkt dat je de koptelefoon weg kan gooien.

Pluspunten

• bluetooth
  • geluidskwaliteit
  • gemak van dragen
  • volume remote te bedienen
  • Weinig geluid van buiten

Minpunten

• drukpunt behuizing in het oor
  • schakelklik tussen weergavens
  • Het gebruik zal afhangen van de batterij